Wednesday 23 October 2013

‘Tarik diri atau mati’

Posted by Unknown  |  at  19:30 No comments

‘Tarik diri atau mati’


Bangi: “Selepas ternampak api yang marak berserta asap tebal di depan pintu rumah, saya jadi panik. Mujur rakan saya bertindak cepat mengambil selimut yang dibasahi air bagi memadam kebakaran,” kata calon ProMahasiswa Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Siti Aishah Shaharudin, 21, selepas bahagian depan rumah sewanya di Seksyen 3, Bandar Baru Bangi, di sini dilontar molotov koktel, semalam.
Menurutnya, sebelum kejadian, kira-kira jam 3.30 pagi, dia bersama 19 rakan yang juga calon bagi Pilihan Raya Kampus 2013 UKM sedang berehat di rumah sewanya itu sebelum terdengar bunyi enjin motosikal di luar rumah.
Dia bagaimanapun tidak mengendahkan bunyi itu kerana menyangka ia adalah motosikal pengawal keselamatan yang bertugas meronda setiap malam.

“Tetapi selepas beberapa minit, saya hairan kerana bunyi enjin itu seolah tidak bergerak. Tidak lama kemudian saya terdengar bunyi seperti letupan di pintu utama rumah.
Foto
KEADAAN rumah sewa Siti Aishah yang terbakar dalam kejadian di Seksyen 3, Bandar Baru Bangi, semalam.

“Saya bergegas keluar untuk memeriksa dan terkejut mendapati api sedang marak di depan rumah. Saya terus mengejutkan rakan lain yang sedang tidur kerana menjadi panik selepas melihat kebakaran itu,” katanya.

Share This Post

About the Author

berkongsi pelbagai cerita menarik melalui medium blogspot

Dapatkan Berita Terkini Melalui Email

Hanya Masukkan Email Anda Di Sini.

Related posts

0 comments:

© 2014 Murai dot coms. Like FB Murai Dot Coms Edited from Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.
back to top