Tuesday 29 October 2013

'Saya tak kenal pun'

Posted by Unknown  |  at  20:00 No comments

'Saya tak kenal pun'


Phnom Penh: Pada bingkai gambar besar terpampang nama majlis agama Islam negeri yang digantung pada pintu masuk banglo milik seorang ustaz di sebuah kampung terpencil di Kemboja, dipercayai dijaja lelaki terbabit bagi meyakinkan orang ramai kononnya aktiviti amal dijalankan turut mendapat sokongan pihak berkuasa agama di Malaysia.
Bingkai gambar itu digantung bersebelahan bingkai tertera nama badan amal diketuai ustaz terbabit dan bantuan atau sumber yang diperlukan serta nombor akaun lelaki itu, selain memaparkan nama dan nombor telefon seorang pegawai majlis agama Islam di Malaysia itu serta alamat lengkap majlis agama berkenaan termasuk nombor telefon dan faksimile. 

Tidak dapat dipastikan sama ada bingkai gambar tertera nama majlis agama itu diperoleh ustaz itu ketika mengunjungi agensi berkenaan atau cenderahati diberikan kakitangan majlis agama itu ketika mengunjungi kampung tersebut. 

Wartawan Harian Metro yang meninjau kawasan dalam banglo itu terkejut apabila mendapati nama seorang pegawai majlis agama berkenaan yang lengkap dengan alamat dan nombor telefon serta faksimile dibingkaikan dengan kemas atas tujuan yang cukup meragukan.
Foto
WARTAWAN menemu bual ustaz terbabit ketika membuat lawatan ke Kemboja baru-baru ini.

Akhbar ini semalam mendedahkan kegiatan seorang lelaki yang mendakwa dirinya seorang ustaz yang hidup miskin dan diamanahkan menjaga sebuah banglo di perkampungan terpencil di Kemboja.

Share This Post

About the Author

berkongsi pelbagai cerita menarik melalui medium blogspot

Dapatkan Berita Terkini Melalui Email

Hanya Masukkan Email Anda Di Sini.

Related posts

0 comments:

© 2014 Murai dot coms. Like FB Murai Dot Coms Edited from Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.
back to top